Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp, jag går inte ner i vikt!

Reg.datum
    jul 2013

Exclamation Hjälp, jag går inte ner i vikt!

Hej!
    Jag vet att det inte är någon bantningskur men överallt läser jag om att människor har gått ner i vikt med denna diet och det är inte lite heller. Sedan mår det bra av det också, så jag tänkte att jag skulle testa!
    Jag är 175,5 cm lång och väger 84 kg. Jag vill gå ner cirka 10 kg. Jag styrketränar cirka 4 gånger i veckan, alternerat med cardio träning.
    Min dag ser ungefär ut som denna: Frukost omelett med tre ägg, 1/2 - 1 dl grädde och ost med kaffe och fet mjölk i. Oftast med paprika/gurka eller bacon till omeletten.
    Min första vecka åt jag yoghurt med nöt och frö blandning till frukost men läste att man skulle vara försiktig med mejeri/yoghurt om man ville gå ner i vikt så bytte till omelett.
    Lunch: någon av recepten från LCHF appen, tacopaj, kyckling soppa, kyckling sallad, pizza.
    Middag: samma som lunch då jag gör matlådor.
    Jag äter nötter emellanåt om jag är hungrig eller keso med lite grädde i, eller avokado med creme fraishe, oliver, ost.
    Jag har hållit på i två veckor och på ena helgen prövade jag göra chokladmuffins och den andra chokladbollar som jag ätit.
    Som sagt, jag har hållit på i två veckor och har gått ner 0,3 kg, alltså ingenting! Jag har även mätt mig runt midjan och det har inte förändrats något alls. Vad gör jag för fel?
    Innan åt jag mycket kolhydrater och godis så tyckte att vattnet som kolhydraterna binder i kroppen borde ha gått ner i alla fall?
    Jag mår bättre av dieten psykiskt och fysiskt men anledningen till att jag började var för att gå ner i vikt. Också för att slippa räkna kalorier men det är kanske något jag måste börja med.
    Jag tycker också att det är svårt att veta vad jag ska göra för mat och så eftersom jag pluggar och alltid är på resande fot.
    Tacksam på synpunkter, kommentarer

Reg.datum
    jun 2012
    Som du själv skriver är ju LCHF i grunden ingen bantningskur, utan en "matmodell" för att må bättre och erhålla ett friskare liv. På köpet får man viktnormalisering. Dock är det kroppen som bestämmer utifrån vad man stoppar i sig, hur takten ser ut. Oftast är det en långsam process. Dock inte plågsam som bantning. Det kan ta år, men vem har brottom när varje måltid som man äter, skapar hälsa. Satsa på att äta rätt... skippa chokladen som bara triggar sötsuget hos många och var försiktig med mjölkprodukterna. De passar inte alla.

Reg.datum
    aug 2010
    Du får ha tålamod!

En del rasar i vikt från början, för andra tar det helt enkelt längre tid!

Ät när du ät hungrig, tills du är ohungrig.

Glöm inte fettet!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •