Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: LCHF vid lågt blodsocker

Reg.datum
    aug 2013

LCHF vid lågt blodsocker

Jag har problem med acne och eksem och skulle vilja prova LCHF för att se vad som händer med huden. Frågan är bara om LCHF passar någon som har lågt blodsocker? Jag vet inte vad det brukar ligga på, men jag kollade fastesockret för några månader sedan venöst och då låg det på 2,8 mmol. Jag har alltid haft väldigt lätt för att få blodsockerfall. Jag blir helt skakig och slak i kroppen och hjärnan fungerar inte när jag inte har ätit regelbundet eller t ex efter ett hårt träningspass. Vad skulle hända med mitt blodsocker om jag äter enligt LCHF?

Reg.datum
    feb 2011
    Du skulle antagligen sluta få blodsockerfall som gör dig helt skakig och slak i kroppen
    Jag var som du innan och känner nu bara av blodsockerfallen då jag ibland äter glass eller annan efterrätt.

Reg.datum
    aug 2013
    Ok, det låter ju intressant. Hade en hel del problem med känningar av blodsockerfall flera gånger dagligen här nu innan sommaren kom igång. Nu är det lite bättre, trots samma matvanor. Det var väl stressrelaterat antagligen. Kanske skulle ha nämnt att jag inte äter socker eller så mycket snabba kolhydrater öht (förutom de gånger som jag måste tvinga upp det, men jag försöker undvika att jag hamnar där). Avskyr att känna mig tvungen att ta en kaka eller liknande om man blir bjuden av någon som har stått och bakat eller varit och köpt "för min skull", då jag verkligen inte mår bra av socker. Är så himla stressad hela tiden, så jag har inte hunnit ta reda på så mycket om LCHF. Hur är det i början då? Går man omkring med känningar av lågt blodsocker hela tiden eller stabiliseras det direkt? Eller ska man kanske gradvis ta bort mer och mer kolhydrater?

Reg.datum
    jun 2012
    Du kanske redan äter LCHf, utan och vara medveten om det själv ?

Reg.datum
    feb 2011
    Jag tog bort alla kolhydrater på en gång och visst var jag lite svajjig i ett par veckor men jag tror inte det beror på blodsockerfallet utan me rpå att kroppen var tvungen att vänja sig över på ren fettförbränning.
    Jag tror att du kommer att slippa blodsockerfallen helt om du äter så strikt som möjligt. Då kommer ditt blodsocker inte att höjas alls och kan därför inte falla heller. Du kan ju alltid prova och tycker du att det inte fungerar så lägg till lite lite i taget tills du känner att du har en bra balans.

Numer äter jag ett par frukter om dagen och jag äter även lite rotfrukter och det fungerar bra för mig som kände att träningen inte fungerade helt optimalt på sträng LCHF. Jag äter inte för att gå ner i vikt utan för att min mage inte fungerar med mjölprodukter och mycket fibrer så lite extra kolhydrater påverkar inte mitt syfte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •