Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Jag har ingen karaktär.....på riktigt.

Reg.datum
    nov 2010

Jag har ingen karaktär.....på riktigt.

Jag blir skogstokig på mig själv! Alltså jag skäms. På jäkla riktigt. Jag KAN inte hålla mig ifrån choklad, smågodis, chips och coca-cola. Jag har slutat med cigaretter (storrökare när det begav sig) och droger men godiset är svårare än NÅGONTING annat. Jag saknar inte cigaretterna eller drogerna. Inte för fem öre. Men GODISET är på en helt helt annan nivå. Jag tror jag skulle kunna gå över lik bokstavligt talat bara för att få min dos av denna saliga blandning av chips, choklad, coca-cola och godis. De dagar jag äter LCHF är jag jättenoga men måste äta hela tiden för att inte ens tänka på "den saliga blandningen". Men efter ca 3-4 dagar så tar mitt godis-jag över min värld och ja........då är det det som gäller och så mår man så jäkla dåligt efteråt. Sen tar jag tag i mig själv igen och är noga igen i 3-4 dagar och sen.........ja. Och när någon säger: " Du måste sluta med allt sött ett tag så går det över" - får jag lust att slita skallen av vederbörande för det känns som om den vill döda mig genom att ta bort det bästa som finns : "den saliga blandningen".
    Inte lätt att gå ner i vikt av att hålla på såhär vill jag lova. Jag ger inte upp dock. Ja jag ville bara berätta om mina galna behov och mitt slitiga kämpande om ut att ifall någon känner igen sig........då ska du veta att du INTE är ensam. Jag finns också!!!!

Reg.datum
    nov 2013
    Jag tror verkligen inte du är ensam om begäret! Men inte alla försöker göra något åt det! ;-)
    Kan hypnos vara något för dig kanske...?

Heja dig i alla fall!

Reg.datum
    jun 2012
    Socker är en drog som allt annat och man behöver behandla det på samma sätt. En total avhållsamhet underlättar. Dvs. LCHF är nödvändigtvis inte en lösning, utan vi pratar snarare om No Carb... NCHF !

Reg.datum
    nov 2010
    Hej!!!

Tack för era svar!!!! Ni har så rätt så rätt. Jäkla socker. Usch!!!!!! No carbs at all hade nog varit nåt att testa men vad ska man äta då tro? Jag äter bara vegetariskt och det blir så tradigt om man ska äta noll kolhydrater : )) jag älskar rotsaker och nötter. Det är ju inte noll i annat än kött och fisk och fågel typ. Ja........det är inte lätt : ))

Reg.datum
    jan 2012
    Du kan ju alltid använda metoden att skjuta upp ditt sötsug, dvs övertala dig själv att skjuta upp dagens godisätande till imorgon istället. Upprepa sedan vid behov!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •