Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: "Direkt ur förpackningen"-mat? Typ vid, resor, mellanmål, raster osv...

Reg.datum
    sep 2013

"Direkt ur förpackningen"-mat? Typ vid, resor, mellanmål, raster osv...

Tänkte skärpa mig och köra på LCHF igen. Men jag har tyvärr koncentrationssvårigheter, vilket innebär att jag sällan orkar med att laga mat. Och än mindre fixa matlåda till jobbet.
    Så har någon tips på vad man kan äta direkt från butiken? Eller macken när man är ute och reser?

Standardfrukosten är 10% Kesella naturell, jag vet att det är lite mer åt Atkinshållet med det proteinintaget, men jag kör väl inte LCHF i dess absolut renaste form. Till mellanmål kan man ju ta ölkorv. Men sedan då? Något mer man kan äta "direkt ur förpackningen"? Alternativt något som är väldigt enkelt att ha redo att ta med sig.

Reg.datum
    jun 2012
    Jag äter mycket kall mat direkt ur förpackningen eller från charkdisken eller salladsbaren. Det är bara välja... kolla dock innehållsdeklarationerna till maten från salladsbaren. En del av deras röror innehåller nämligen socker.

Torkat oxkött finns också hos olika stormarknader. Bara och tälja tunna skivor med en vass kniv och inta med grönmögelost eller med något annat starkt. Eller lövtunna skivor av serranoskinka från charkdisken som man intar med mjukost. Fast ölkorv är nog godast....

Reg.datum
    sep 2013
    Jo torkad skinka och mjukost är väl en klassiker.
    Men får väl bli fler besök i salladsbaren. Helt enkelt. Nästan allt i butiken som är färdigt att äta kretsar verkligen kring socker och spannmål.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •