Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur lång tid innan resultat?

Reg.datum
    nov 2013

Hur lång tid innan resultat?

Jag har nu kört LCHF i tre veckor och det verkar inte funka?!
    Vecka 1: -2,5kg (förmodligen bunden vätska), Vecka 2: +0,5kg, Vecka 3: +1kg

Tyckte jag fick konstig smak i munnen o illaluktande urin i slutet av vecka 2 och hoppades att jag kommit in i ketos...men viktminskningen uteblev

Det som inte varit så strikt under dessa veckor är att jag två dagar druckit mer än ett glas rödvin samt att jag ätit jordnötter fyra dagar. I övrigt äter jag bara ovanjordgrönsaker, proteiner och produkter innehållande under 5g/100g kolhydrater. Jag försöker ha kokosolja eller grädde i kaffet.
    men ketosen verkar utebli och jag verkar lägga på mig i stället för att minska i vikt...
    Vissa säger att jag ska ha tålamod, att det vänder...men hur länge?? Och snart är jag uppe på startvikt, känns nedslående.

Finns det det någonstans man kan fylla i matdagbok så att jag vet om jag ligger rätt? För jag misstänker att det handlar om fel balans...

Reg.datum
    dec 2013
    Hej hej.
    Gör en uppskattning av hur många gram kolhydrater du får i dig per dag. Om man är oförsiktig kan det bli för mycket kolhydrater trots 5g/100g, många bäckar små du vet. Jag vet inte vad du ska sikta på, för mig själv är det 20g per dag och det fungerar. Jordnötterna skulle jag avstå från. Mvh

Reg.datum
    nov 2013
    Hittade en sajt som heter Matdagboken där man kan fylla i vad man äter o se hur man ligger till beroende på vilken diet man valt.
    Ska göra som du säger å låta bli jordnötterna :-) Förutom de så ligger jag på 9-10g kolhydrater per dag. Dock upptäckte jag att jag nog äter för mycket. Det stod där att man behöver räkna o väga sin mat där även med lchf om man vill gå ner i vikt. Naivt nog hade jag trott att bara jag uteslöt kolisarna o åt ordentligt med fett så skulle det funka... Men så var det inte...så nu försöker jag vara noggrann med dagbokeriet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •