Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Jag är tillbaka..

Reg.datum
    sep 2010

Jag är tillbaka..

Hej!

Hoppas att det är många gamla som nya bekanta på detta forum.
    Jag har kört LCHF tidigare i några år, tappade sedan tråden lite, hade det lite tufft i livet och tappade helt enkelt glädjen och orken.

nu 10kg + ungefär där jag var när jag började min lchfresa har jag bestämt mig igen.
    Har gjort det förut, men är ju som för en rökare, man måste försöka, misslyckas och försöka igen för att slutligen lyckas.
    Men varje försök måste leda till ett steg närmare att lyckas fullt ut.

Så på det igen! Det som jag vet fungerar för mig.

Väljer att se det postivit, jag vet grunderna, det är detaljerna som jag måste slipa på.
    Har börjat i små steg, förra veckan slutade jag äta frukt och bröd. Potatis, ris och pasta äter jag sällan annars så det var inga kostigheter att välja bort.

Skippar frukosten, då jag inte alls är hungrig på morgonen som när jag äter kolhydrater på kvällen. Ett vanligt mål till lunch med protein, fett och grönsaker.

Middagen ska väl se ut ungefär som lunchen, kanske lite mer för att faktiskt inte blir sugen på kvällen.

Som sakt, har kör igång för ca en vecka sedan, inte gått ner något men känner mig inte lika svullen, favoritjeansen sitter inte lika tajt lägre.

ska lägga mig på en rimlig nivå, minus 0,5-1 kg/ månad för att det ska vara bestående. så denna gång vill jag lyckas. Det handlar om en livsstilsförändring som ska bestå.

Reg.datum
    sep 2010
    idag slog det mig, vad bra min hy mår!
    poletten trillar ner, kört sockerfritt och kohydratsfritt så mycket jag kunnat nu i två veckor. Insidan och utsidan mår bra av det, att äta ren och lugn mat gör kroppen glad.
    Idag vågade jag ställa mig på vågen, måndagsångesten är vidrig, varför jag undviker att väga mig på måndagar för att jag vet att helgens frosserier brukar visa lite mer än vanligt.
    Men idag var det tvärtom, minus 2 kg sedan jag tog mig ann LCHF igen.

Känns grymt rätt i tiden, även fast det är juletider och frestelserna finns överallt, men att kommit igång igen och på rätt spår är helt rätt i tiden, sockerberoendet och suget har minskat vilket enbart gör mig starkare inför de kommande frestelserna.

Grattis till de fantastiska resultaten. Hoppas att det inspirerar andra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •