Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Började i torsdag..

Reg.datum
    jan 2014

Började i torsdag..

Jag startade med LCHF i torsdag efter en jul och nyår med allt för mycket att äta och dricka. Vid start vägde jag 72kg till mina 160cm.

Jag har inte mått så bra än så länge. Riktigt godissug som gett abstinens. Varit kallsvettig, trött, haft huvudvärk och något yr.

Jag har hittills gått ner 0,3kg när jag vägde mig i morse. Är det inte lite dåligt? Min sambo har gått ner 1,6kg på samma tid men han åt sällan godis innan heller. Jag går ca 2tim/dag och rider 1,5tim/vecka.

Är väldigt osäker på hur man ska äta trots att jag läst både böcker, bloggar och forum.

Detta har jag ätit än så läge, kom gärna med synpunkter.

Torsdag:
    1,5 kokt ägg
    ca 5 skivor bacon
    Te med grädde
    0,5 Avokado m räksallad
    5 skivor seranoskinka
    3 baby bell ostar
    1 bit brieost

Fredag:
    5 skivor seranoskinka
    0,5 avokado m räksallad
    1 bit brieost
    2 baby bell ostar
    Te med grädde
    0,5 kebebsallad m fetaost

Lördag:
    0,5 kebabsallad m fetaost
    1 baby bell ost
    4 skinkskivor m färskost
    Te med grädde
    2 skivor bacon
    3 skivor fläskfilé stekta i smör med sås av ost, creme fraiche, oliver och lite senap.

Reg.datum
    jan 2014
    Glömde ett par saker!

Fredag - 1,5 stekt ägg, stekta i mycket smör
    Lördag - Sallad och två körsbärstomater

Reg.datum
    jun 2012
    tja. jag har fått rådet att inte träna dem första 2 veckorna, fast kan inte tänka mig att en promenad skulle påverka så mycket om du inte kommer upp i ordentlig puls förstås. låt kroppen komma igång med sin fettdrift ordentligt, det är väldigt olika hur ens kropp reagerar, själv hade jag tur och hade inga symptom alls på huvudvärk och liknande. maten ser bra ut tycker jag, vissa brukar minska på mejerivarorna och det kan hjälpa kroppen att komma igång. första två veckorna för mig tappade jag mycket vätska, sen gick jag stadigt ner 0,5-1kg i veckan. bara kämpa på

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •