Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ponygirl träder in i LCHF världen

Reg.datum
    feb 2014

Ponygirl träder in i LCHF världen

Nu har jag då kört LCHF en vecka. Förutom lite yrsel en morgon har jag mått oförskämt bra. Mina menyer är ganska enformiga ännu men jag har också provat några nya recept som jag snavat över på nätet.

Jag gjorde 1/4 sats av Mariannes lakritsbollar (utan sötningsmedel). De blev goda men oj så mäktiga! Vanliga chokobollar med havregryn har jag kunnat smälla i mig en hel hög av utan problem men redan en av de här var tillräckligt. Här hittar ni receptet om ni vill pröva - http://mariannslchf.se/lakritsbollar/

Veckans resultat är -2,2 kg på vågen

Jag ska på resa under helgen och försöker hitta lämplig mat att ta med. Ägg och bacon frukost innan jag åker borde stå mig ganska långt, räknar med att kunna få samma frukost på söndagen. En liten burk med kokosolja i väskan till kaffet och kanske också lite ost och kokt ägg som mellanmål. Har färdiglagade kryddiga kycklingfiléer i frysen, tänkte stoppa med en fryst sådan också. Det blir nog bra...
    Senast redigerat av Ponygirl2014 den 2014-02-20 klockan 12:35.

Reg.datum
    feb 2014
    Två veckor avklarade, vågen visar på totalt -3,1 kg .

Veckoslutet på resande fot gick bra. Med egen mat och motellets ägg och bacon frukost stod jag mig långt. Var på ett seminarium i början av veckan - hade förberett mig med lite nötter och en burk kokosolja till kaffet så jag klarade den dagen också.

I dag har jag börjat träna lite försiktigt, få se hur jag orkar. Väntar fortfarande på den här omtalade energin man brukar få.

Reg.datum
    jan 2014
    Grattis till viktnedgången, hur går det för dig?

Reg.datum
    feb 2014
    Tack Snusmumrik . Jag är nu inne på vecka fem och har gått ner 5 kg. Har den senaste veckan försökt äta ordentliga mål mat istället för "småätande" som jag har väldigt lätt för. Planerade att äta 3 varma mål (frukost, lunch och middag) plus ett mellanmål. Första dagen lyckades jag men resten av veckan har det blivit 2 mål + ett mellanmål för att jag helt enkelt inte har varit hungrig. Märker att jag blir mätt så mycket fortare nu än tidigare. Mitt enda "fusk" har varit en halv morot några gånger. Älskar morötter och speciellt konsistensen - att tugga på en saftig morot är härligt. Men det fusket kan jag leva med .

Rensade köksskåpen och kylen när jag började så det finns inget att fuska med. Tja, det skulle vara morötterna då. De är inköpta åt hästarna så de är ju egentligen inte avsedda för mig. Lämnade kvar lite honung som jag skulle ta med mig åt en bekant. Öppnade lite på locket idag - t.om. doften av honung känns för sött nu! Jag är den som har kunnat äta honung skedvis direkt ur burken...

De första fyra veckorna hade jag problem med orken, var alldeles slut. Tror att det till stor del berodde på att jag helt enkelt åt för lite. Nu börjar jag ha lite energi igen vilket känns väldigt bra.

Hur har det gått för dig Snusmumrik?

Reg.datum
    nov 2011
    Blogginlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Ponygirl2014 Visa inlägg
    Tack Snusmumrik . Jag är nu inne på vecka fem och har gått ner 5 kg. Har den senaste veckan försökt äta ordentliga mål mat istället för "småätande" som jag har väldigt lätt för. Planerade att äta 3 varma mål (frukost, lunch och middag) plus ett mellanmål. Första dagen lyckades jag men resten av veckan har det blivit 2 mål + ett mellanmål för att jag helt enkelt inte har varit hungrig. Märker att jag blir mätt så mycket fortare nu än tidigare. Mitt enda "fusk" har varit en halv morot några gånger. Älskar morötter och speciellt konsistensen - att tugga på en saftig morot är härligt. Men det fusket kan jag leva med .

Rensade köksskåpen och kylen när jag började så det finns inget att fuska med. Tja, det skulle vara morötterna då. De är inköpta åt hästarna så de är ju egentligen inte avsedda för mig. Lämnade kvar lite honung som jag skulle ta med mig åt en bekant. Öppnade lite på locket idag - t.om. doften av honung känns för sött nu! Jag är den som har kunnat äta honung skedvis direkt ur burken...

De första fyra veckorna hade jag problem med orken, var alldeles slut. Tror att det till stor del berodde på att jag helt enkelt åt för lite. Nu börjar jag ha lite energi igen vilket känns väldigt bra.

Hur har det gått för dig Snusmumrik?

Hej! Håller du fortfarande på med LCHF och hur ser det ut för dig nu?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •