Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Yrkesförare med oexisterande rast. Idéer på mat under dagen?

Reg.datum
    mar 2014

Yrkesförare med oexisterande rast. Idéer på mat under dagen?

Jag kör och levererar paket åt UPS och har inte ofta rast. Jag har funderingar på att börja med LCHF, men mitt största problem och hinder är nog maten jag ska ha med mig under dagen.

Eftersom jag inte har börjat med lchf än så har jag med mig 4 lingongrova mackor, 2 äpplen och hemmagjorda proteinbars(honing, mjölkpulver, havre och kakao).

Ägg kan jag inte äta. Det är helt uteslutet.

Det Ska helst vara relativt lätt att i farten, mina middagar är oftast mellan "stoppen", dvs från en adress till en annan.

Tack på förhand!

Reg.datum
    feb 2014
    När jag är på resande fot brukar jag t.ex. ha med mig följande;
    avocado - gillar den som den är och lätt att äta med sked
    tonfisk och majonäsröra med lite gurka i
    hemlagade köttfärsbiffar med lite majonäs och cremefraich dipp i en burk - smakar helt ok att äta kalla med dip när man har bråttom
    kycklingfiléer - kryddar filéerna och lagar dem i ugnen - används på samma sätt som köttfärsbiffarna
    oststavar
    nötter - kolla spegeln när du har ätit! Nötter har en dålig vana att kila fast sig mellan tänderna

Du kan även kolla receptdelen här på sidan, där finns säkert en hel del som du kan anpassa till din vardag.

Tänk också på att äta en rejäl frukost, det klarar du dig på nästan hela dagen. Fett mättar...

Lycka till!
    Senast redigerat av Ponygirl2014 den 2014-03-12 klockan 13:25.

Reg.datum
    mar 2014
    Olika röror med tex creme fresh, skinka, lök, ägg och majonäs är ju väldigt gott och kan ätas kallt.

Eller kanske enbart kokta ägg tillsammans med en tub majonäs.

Sen kan man ju baka eget lågkolhydratsbröd... Lycka till. ;)

Reg.datum
    jun 2012
    Jag äter bara två gånger om dagen. En stadig frukost på ägg och bacon och sedan kvällsmål efter att ha kommit hem. Inga mellanmål övrigt, utan några koppar kaffe eller te samt en del vatten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •