Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Är jag rätt ute?!

Reg.datum
    apr 2014

Är jag rätt ute?!

Hej!

Började med detta för någon vecka sedan. Den 13 o 14 April var jag på resande dit och åt på snabbmatsställen, försökte göra det bästa av situationen.. Fusk med kolhydrater likt dessa dagar är inte standard i framtiden!

Vad tror ni? Är jag rätt ute?
    Äter ej strikt 5g/100 g då det tex är mer i Mandelmjöl o diverse frön tex. Äter ganska små mängder/tillfälle.

Hur skadligt är Cola Light för effekten av LCHF?

12 april
    Frukost: Äggmuffins
    Lunch: Broccolimos, torskfilé med créme fraiche o riven ost.
    Middag: minns inte!! Lchf i alla fall.
    kväll: Brie

13 april
    Frukost: Fröknäcke, ägg o avokado. En äggmuffins.
    Lunch: Köttbullar med gräddsås lite lingonsylt.
    Slarv: Några ahlgrens bilar o en vaniljbulle, dumma lastbilsresa ;)
    Middag/ Kycklingwok, yttepyttelite ris - det jag inte kunde sortera bort med gräddig sås.

14 april
    Frukost: Honungsmelonskiva. Brie-skiva. Ost-kalkonrulle (1 skiva/produkt). Mjölk.
    Lunch: Köttbullar, gräddsås o lite lingonsylt.
    Middag: Fröknäcke 2 st med avocado. 1 Äggmuffins.
    Slarv: Några ahlgrens bilar.

15 april
    Frukost: Fröknäcke m ägg o avokado. Mjölk.
    Lunch: Köttfärspaprika. 1/2. Babyspenat.
    Middag: Köttfärspaprika. 1/2. Babyspenat.
    Kväll: Några skivor gouda.

16 april
    Frukost: 3 mandelplättar m grädde, vatten.
    "Lunch":Några babybel under dagen
    Middag: Lchf-hamburgare med coleslaw. Dressing o cheddar på.

Är inte van att äta så "fet" mat, allt är lagat enligt LCHF-recept. Är redan mycket piggare men har samlat på mig massa vatten!! Kan vara perioden i månaden som hjälper till.. Hällt i mig vatten nu för vill bli av med det. Läst att man kan få lite plus på vågen när man är ovan? Vågar inte kolla, måttbandet säger +..

Har tidigare i livet gärna inte ätit alls under dagarna o väldigt fel på kvällarna samt mkt kolhydrater, gärna sent på dygnet..

Är 167 cm lång, snart 30 år och ligger runt 60 kg. Fått en fin plufsig mage nu haha men det hade jag vid starten.. Som sagt mycket vatten hoppas jag?

tack på förhand!

Edit: Undviker frukt, honungsmelon var på hotellfrukosten o såg väldigt smarrig ut ;) Dricker vatten till det jag ej skrivit upp. Sötsuget dessa dagar innan o efter resen (egentligen på också..) var och är sötsuget väck!
    Senast redigerat av ME84 den 2014-04-16 klockan 18:26.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •