Hej!

Vill nog mest bara dela med mig av något jag fick erfara igår som jag upplevde som väldigt otäckt..

Jag och Mattias (min man) har ju ätit strikt LCHF nu i i idag 3 veckors tid, men vissa dagar i månaden blir man ju så sjuuuukt godissugen så igår åt jag godis (absolut inga jättemängder, typ kanske 10 bitar lösgodis) och d var SÅ himla gott! Jag njöt verkligen när jag åt! Inget mer med det för tillfället, utan jag gick ut med en vän för att nattvandra som bestämt.

Då jag fått upp flåset lite när vi går i en uppförsbacke så får jag ett sånt jäääkla blodsockerfall!! Jag får världens hjärtklappning!! Benen skakar under mig, jag vet helt plötsligt inte vad jag och Jennie pratar om, synen blir dimmig, marken känns som den kryper nära inpå och det känns som jag ska rasa ihop och jag mår jätteilla... så jäkla hemskt! Har inte mått så dåligt på jag vet inte HUR länge.. Kändes som rena avgiftningen när sockret började brytas ned i kroppen och idag känner jag mig nästan bakis!!

Är det någon mer som varit med om ungefär samma sak?

Dagens note-to-self: Man märker verkligen nu när man varit utan socker i tre veckor vilken DROG och GIFT det är när man mår SÅ fruktansvärt dåligt som jag gjorde nu efter bara 10 godisbitar.. kommer absolut INTE chocka kroppen med socker igen så länge jag går på LCHF.. Men vad e d dem säger, man lär sig av sina misstag så inte nåt ont som inte har nåt gott med sig..

Tack för ordet!