Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: LCHF. Kan vara farligt?

Reg.datum
    okt 2014

LCHF. Kan vara farligt?

Jag har provat LCHF ett antal gånger. Grejen är att jag tappar något fruktansvärt i vikt. Gick från 80kg+ till 62kg på 3 veckor. Jag hade noll energi under perioden ungefär och kändes mer som svält än diet. Jag åt ganska mycket kändes det som men det kändes som att jag inte tog upp någon energi, som att det bara åkte rakt igenom. Så fort jag börjar med kolhydrater igen så mår jag bra och har energi. Vad kan detta bero på? LCHF passar inte mig förstår jag? Men vad kan den fysiologa förklaringen vara?

PeterO Gäst
    Det låter inte alls bra. Har du kanske extremt mycket extra vätska lagrad i kroppen när du äter kolhydrater? Jag tvivlar starkt på att du gått ner så pass mycket i fett under bara 3 veckor. Visst
    är det mycket vätska man förlorar i början av LCHF men så många kilo är det inte.
    Att du heller inte har någon energi efter 3 veckor låter konstigt det med, energibristen brukar bara hänga med de 3-4 första dagarna.
    Kan du ge exempel på vad du äter?

Reg.datum
    okt 2014
    Jag hade samma problem, så jag avslutar LCHF efter att jag minskat i vikt och började motionera regelbundet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •