Hej. Jag är ny här på LCHF forumet och har några frågor.

Jag är 75 år som i 72 år varit slank och vägt 70-74 kg, men efter många och långa antibiotikakurer 2012 som förstörde tarmfloran med ständiga diarréer trots Laktos, Gluten och Sköldkörtelutredningar gick jag upp till 85-87 kilo, men bara på magen. Armar och ben är lika slanka som tidigare trots att jag knappt äter någonting. Jag varken röker eller nyttjar sprit så någon ölmage är det inte fråga om. Jag är 1.78 lång.
Jag går på Waran och har lärt mig att jag inte får äta frukter/grönsaker med K Vitamin eftersom de två slår ut varandra.

Jag har genom en granne lärt mig lite om LCHF som tipsat mig om att köpa en jättegod LCHF-limpa och prästost, men det blir väldigt torrt till mitt morgonkaffe, så jag undrar kan jag äta min favorit Räkost i stället som inte är en lightprodukt, eller är det strikta regler som gäller.

De 4 dagar jag ätit ugnstekt lax med sparris, blomkål och Creme Fraice och Kassler med samma grönsaker har tarmen lugnat ner sig rejält och hör och häpna. Jag har gått ner i vikt från 87.5 till 85.5.
Kan jag äta Rårörda Lingon med laktosfri mjölk till frukost. Jag ser ingenstans att lingon innehåller K-Vitamin.

Tack.