Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Tips till nybörjare?

Reg.datum
    mar 2015

Tips till nybörjare?

Hejsan! Har precis börjat med lchf för att få ett mer avslappnat förhållande till mat. Har sedan länge hetsätit och är trött på att gå runt och vara småhungrig!

jag är inte överviktig så mitt mål är inte att "rasa i vikt" men jag är också lite rädd för att gå upp eftersom jag är ny!

En en typisk matdag för mig just nu:

frukost: 2 stekta ägg, 5 skivor tunnt bacon och en handfull stekta champinjoner

lunch: 2 färsbiffar med stekt vitkål och 1 dl gräddsås

middag: 1 kycklingfilé med 1 stor näve kokta gröna bönor och ca 1,5 dl löksås

låter detta lagom? Kan jag äta med av något utan att gå upp i vikt?
    är rädd att jag äter för mycket grönsaker eftersom alla är lite hysteriska med att det ger mer kolhydrater ..

HJÄLP!

pannkakan Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rosanoter Visa inlägg
    Hejsan! Har precis börjat med lchf för att få ett mer avslappnat förhållande till mat. Har sedan länge hetsätit och är trött på att gå runt och vara småhungrig!

jag är inte överviktig så mitt mål är inte att "rasa i vikt" men jag är också lite rädd för att gå upp eftersom jag är ny!

En en typisk matdag för mig just nu:

frukost: 2 stekta ägg, 5 skivor tunnt bacon och en handfull stekta champinjoner

lunch: 2 färsbiffar med stekt vitkål och 1 dl gräddsås

middag: 1 kycklingfilé med 1 stor näve kokta gröna bönor och ca 1,5 dl löksås

låter detta lagom? Kan jag äta med av något utan att gå upp i vikt?
    är rädd att jag äter för mycket grönsaker eftersom alla är lite hysteriska med att det ger mer kolhydrater ..

HJÄLP!

Jag tycker det låter rätt bra! Jag tycker du inte verkar äta för mycket grönsaker. Du märker ju om du går ner i vikt eller inte, det varierar mycket från till person till person men jag tror att det kommer funka riktigt bra med den mat du äter nu.

Om du känner mycket sug i början så är ett tips att äta superstrike med enbart kött och smör. Ingen grädde eller grönsaker. Det funkar iaf bra för mig! Lycka till!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •