Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Öl även fast jag kör LCHF?

Reg.datum
    sep 2015

Öl även fast jag kör LCHF?

Tjena!

Har kört med lchf nu i 2 dagar så jag är väldigt ny på detta! har ett mål att gå ner 10 kg eller tills att jag är nöjd, väger ca 90kg nu och är 184 cm lång. Har läst nu ett tag om alla goa saker man får äta och även vilka dåliga OCH goa saker jag bör avstå så som potatis, sötsaker, pasta osv. Jag kommer inte ha nå problem alls med att avstå från detta då det finns så mycket annat gott man kan äta istället.
    Men i dag läste jag att ÖL är en dryck man bör avstå... (NÄÄÄÄÄÄÄJ!!) tänkte jag, hur fan ska detta gå? Jag som är en sådan ölälskare.

Så nu kommer min fråga

Hur mycket påverkar det LCHFgrejen? jag tänkte avstå från öl så länge det inte är nå festligheter då jag gärna vill ta mig ett litet rus i goda vänners lag.

Tack på förhand!
    MVH

Reg.datum
    maj 2009
    Citat Ursprungligen postat av Dieselböös Visa inlägg
    Tjena!

Har kört med lchf nu i 2 dagar så jag är väldigt ny på detta! har ett mål att gå ner 10 kg eller tills att jag är nöjd, väger ca 90kg nu och är 184 cm lång. Har läst nu ett tag om alla goa saker man får äta och även vilka dåliga OCH goa saker jag bör avstå så som potatis, sötsaker, pasta osv. Jag kommer inte ha nå problem alls med att avstå från detta då det finns så mycket annat gott man kan äta istället.
    Men i dag läste jag att ÖL är en dryck man bör avstå... (NÄÄÄÄÄÄÄJ!!) tänkte jag, hur fan ska detta gå? Jag som är en sådan ölälskare.

Så nu kommer min fråga

Hur mycket påverkar det LCHFgrejen? jag tänkte avstå från öl så länge det inte är nå festligheter då jag gärna vill ta mig ett litet rus i goda vänners lag.

Tack på förhand!
    MVH
    Jag brukar dricka den här ölen: http://www.systembolaget.se/dryck/ol...-bright-144712
    Inte för att den är direkt bra men det ska innehåller 50% färre kolhydrater än "vanlig öl". Den innehåller 0,76g kolhydrater per 1 DL.

Pripps har också släppt en liknande öl som heter "Pripps Pure".

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •