Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: HJÄLP! Kaffe

Reg.datum
    jan 2012

HJÄLP! Kaffe

Kanske en dum fråga men är det någon som vet om nespresso kaffekapslar har kolhydrater i sig?
    Är det ok att dricka fler koppar kaffe om dan? Med eller utan en skvätt grädde i? Började igår, orkar inte läsa mer just nu utan hoppas någon orkar hjälpa mig här ;-)

Reg.datum
    jan 2012
    Jag har, förgäves, googlat detta men finner ingenting om näringsinnehåll i kapslarna. Men om du dricker vanlig espresso så borde det vara lugnt. Står det inget på paketet?

Reg.datum
    jan 2012
    Jag har också försökt. Nej det står inte på dom. Illa. Kanske ska maila dom och fråga. :-)

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Ringde precis Nespresso om detta för er skull

Kalorier per kapsel: 21ckal före bryggning och 0.6ckal efter bryggning
    Kolhydrater per kapsel: 0.23g/100g

Reg.datum
    jan 2012
    Vilken kille, jag som tyckte att jag var snäll som googlade! Har inte heller någon sådan, bryggkaffe av billigaste sorten är min melodi.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Arvid NordQvist i en Melittabryggare, det är där vi lagt ribban.

Reg.datum
    jan 2012
    Men hur gullig är inte du/ni. Tack snälla. Själv kom jag aldrig så långt. Då kan jag dricka kaffe med gott samvete nu :-)
    Har ni koll på en annan sak nu när jag ändå är igång. En skvätt grädde i kaffet mer än en gång per dag, är det ok?
    Förstår att det hänger ihop med allt annat jag stoppar i mig under en dag. Började igår så jag har tusen frågor just nu innan jag lär mig. Tack snälla igen!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Du får logga en dag för oss så ser vi lättare om det känns ok, sen finns det andr asaker som spelar roll, ålder,kön,mål,vikt osv.. mer info= bättre svar

Reg.datum
    jan 2012
    Det är individuellt och beror på hur stor en skvätt är. Mina skvättar är alldeles för stora så jag har slutat med grädde i kaffet. Jag är av den åsikten att man i början ska prova sig fram, så länge man går ner är allt frid och fröjd. Slutar du gå ner kan du börja kolla på vad som behöver förändras, tills dess tycker jag att du ska slappna av och njuta

Reg.datum
    jan 2012
    Ok, här kommer min dag idag. Har ingen koll på exakt vikten på allt men när jag skriver lite är det inte mycket. Ni får ett hum.

Frukost: 2 ägg med en klick majonäs. En kaffekapsel med ca:1 msk grädde i.

Lunch: en laxbit (sån som det ligger 4 st i varje förpackning) kokade den i vatten, 1/2 vitlök och ca:1 1/2 dl grädde.
    Lyfte bara upp laxen och lämnade såsen kvar i kastrullen.
    2 cm gurka, 3 blomkolsbuketter, 3 cm mozzarella, lite isbergssallad, 3 cm grön paprika, 3 msk keso.

Middag: 1 avokado, 4 msk majonäs, 1/2 dl räkor, 1/2 dl kräftstjärtar, lite isbergssallad, 2cm grön paprika, lite mindre än en halv mozzarella, ett ägg, 2 blomkolsbuketter.

Druckit 2 liter vatten mellan 7.30 - 18

Har jag gjort helt fel?

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •